• Financero

Jaké nástroje využít pro prezentaci různých typů nemovitostí?

Z našich předchozích článků již víme o tom, že správná prezentace je pro rychlý prodej nemovitosti klíčová. Víme už také, co si představit pod souslovím “Home staging”, a proč bychom ho při prezentacích nemovitostí neměli opomíjet. Ovšem rychlý a výhodný prodej nemovitosti, to nejsou jen vkusné a reprezentativní fotografie. Nástrojů, kterých pro prezentaci realit můžeme využít, je celá řada – od videoprohlídek, vizualizací, záběrů z dronů až po virtuální prohlídky. V čem každá z uvedených možností spočívá a pro jaké typy nemovitostí se hodí? Právě o tom se dozvíte v dnešním článku.


Nyní se podíváme na jednotlivé další nástroje pro prezentaci nemovitostí a popíšeme si je podrobněji.


Půdorys - tento nástroj by měl být nezbytnou součástí každého inzerátu nemovitosti, tedy od bytů až po rodinné domy. Není nic horšího než narazit na inzerát, kde si z fotek nedokážeme představit, jak je vlastně celá nemovitost uspořádána. Nejlepší je používat jednoduché 2D půdorysy. Jejich velkou výhodou je snadné vypracování, srozumitelnost a jednoduchost. Naopak kontraproduktivní mohou být 3D půdorysy, které jsou často na první pohled nesrozumitelné a dokážou proporcionálně rozbít celý prostor.

Videoprohlídka - aneb ideální doplněk k vhodným fotografiím a půdorysům pro prezentaci rodinných domů. Díky videoprohlídce navodíme u potenciálních zájemců lepší splynutí s prostorem, dýchne na ně atmosféra celého domu a v reálném čase uvidí celý komplex jako by tam zrovna byli. Do videoprohlídky je dobré zapojit nejen interiér budovy, ale také exteriér – zahradu, výhled z oken, teras apod.


Dron - záběry z dronu jsou jako stvořené pro stavební pozemky, či rodinné domy v hezkém prostředí. Díky leteckým záběrům na nemovitost kupujícím lépe přiblížíme atmosféru celého okolí a umocníme představu budoucího bydlení v dané lokalitě. Účinek však daný nástroj ztrácí při prezentacích bytů v hustě osídlené oblasti, u rušné silnice apod.


Vizualizace - ideální nástroj pro využití u prostorů určených k rekonstrukci či ve výstavbě. Protože při koupi rozhodují emoce kupujících, je nejúčinnějším nástrojem prodeje taková prezentace, která dokáže navodit příjemné pocity a zároveň vykreslit možné představy prostoru po dokončení. Řekněme si upřímně, pohled na obouchané, rozpraskané, neomítnuté zdi v nás příliš pozitivní pocity nevyvolá. Při vytváření vizualizací bychom měli dbát o jejich realističnost. Vybavení znázorněné na obrázcích by mělo být běžně dostupné, standardní a nemělo by vzbuzovat přílišný pocit luxusu a nedosažitelnosti.


3D model + virtuální prohlídka – tento nástroj lze považovat za pomyslnou třešničku na dortu. Jeho využití by mělo být nedílnou součástí u prezentace luxusních nemovitostí (vily, atypické patrové byty apod.) či větších a prostorově atypických rodinných domů. Vhodnou možností může být také pro rodinné domy v rámci developerských projektů. Jejím velkým přínosem je autentické “vtáhnutí” kupujících do života v dané nemovitosti.


Že Vám jde ze všech těch nástrojů a požadavků na ideální prezentaci nemovitosti hlava kolem? Ani se Vám nedivíme. Zejména v dnešní době, kdy se neustále mluví o tom, že ceny nemovitostí budou, i delší dobu, klesat a poptávka již není tak výrazná, jako tomu bylo v předchozích letech, se vyplatí pro rychlý a výhodný prodej nemovitosti obrátit na odborníky, kteří s prodejem nemovitostí mají více zkušeností.


5 zobrazení0 komentářů