• Financero

Asistenční služby v rámci cestovního pojištění


Kvalitní cestovní pojištění je základní výbavou každého cestovatele či dovolenkáře. O zajímavostech cestovního pojištění jsme si povídali v našem posledním článku. Dnes u něj zůstaneme a podíváme se na zoubek rozsahu asistenčních služeb v rámci cestovního připojištění. Proč je dobré mít asistenční služby sjednané zejména v případě, že cestujete na dovolenou vlastním autem? O tom už v našem dnešním článku.


Základní asistenční služby nám na cestách mohou velmi pomoci. Od zařízení ošetření v nemocnici, přes tlumočníka, po právní pomoc na cestách či při způsobení škody třetí osobě. Jejich rozsah bychom si měli v rámci pojištění hlídat a měli bychom se přesvědčit, že kryje všechny nenadálé situace, které nás během cest mohou potkat. Dobré je vybírat si pojišťovnu, jejíž asistenční služby jsou dostupné nepřetržitě. Budete tak mít jistotu, že vám vaše pojišťovna pomůže v jakoukoliv denní i noční hodinu.


Vyrážíte-li na dovolenou do zahraničí vlastním autem nezapomeňte si v rámci cestovního pojištění sjednat i tzv. technickou asistenci vozidla. Ta vám může na cestách pomoci např. při odcizení vašeho vozidla, při poškození vandalem, při odtahu vozidla do nejbližšího servisu v zahraničí, zajištění příjezdu a práce automechanika, zajištění ubytování poblíž servisu, zajištění dopravy posádky buď do cílové destinace, nebo domů, odtah vozidla do ČR, není-li možné ho opravit v zahraničí, zajištění tlumočníka pro styk s úřady, policií či autoservisem apod.

Že máte tyto asistenční služby sjednané v rámci svého povinného ručení či havarijního pojištění? Ano, to je klidně možné. Ovšem při cestování do zahraničí je důležité zkontrolovat si, zda platí i na území státu, kam hodláte cestovat, či na cestu, kterou pojedete. Navíc některé limity v rámci “povka či havka” nemusí být pro pomoc v zahraničí dostatečné. Vyplatí se tedy si dané služby jen na dobu dovolené připojistit.


A na co si při výběru takového připojištění v rámci cestovního pojištění dát pozor? Zejména se zaměřte na definice pojmů nehoda, porucha u vaší konkrétní pojišťovny. Zajímejte se o to, zda se náhodou asistenční služby nevztahují jen na případ nehody, či poruchy. Podrobněji si prozkoumejte jednotlivé limity např. při odtahu auta do servisu - nemá vaše pojišťovna nějaké omezení, co se týče nákladů na odtah, či vzdálenost nejbližšího servisu. V případě repatriace (odtahu vozidla zpět do ČR) si zkontrolujte, zda vaše pojišťovna nemá stanovenou maximální vzdálenost, na kterou vozidlo dopraví zpět. Zjistěte si, z jaké vzdálenosti vám pojišťovna zaplatí případnou cestu zpět. Na jak dlouhou dobu je vám pojišťovna schopna zajistit poskytnutí náhradního automobilu?


Že se ve všech těch parametrech ztrácíte? Nebojte se i v takové situaci obrátit na odborníky, kteří vám s výběrem toho nejlepšího cestovního pojištění rádi poradí. A hlavně - myslete na sjednání cestovního pojištění dostatečně dopředu.


22 zobrazení0 komentářů