top of page
  • Obrázek autoraFinancero

Asistenční služby jako skutečný pomocník v případě potřeby?


Mít sjednané povinné ručení je pro každého majitele vozidla povinností. Mnozí z nás chtějí mít ale své auto chráněno i pro jiné situace, než jen pro případ nehody. Často tak volíme sjednání také havarijního pojištění, které kryje naše peněženky také pro případ poruchy, kráděže, vandalismu, přírodních katastrof apod. V poslední době se ale do popředí zájmu dostává také pojištění asistenčních služeb, které je možné sjednat jako připojištění v rámci výše zmíněných pojištění. Na co si ale při jejich sjednání dát pozor? A jak se liší nabídka základních a rozšířených asistenčních služeb u některých pojišťoven? Jaký vliv na limity asistenčních služeb může mít vysoká inflace? O tom již v našem dnešním článku.


Základní asistenční služby nás v případě potřeby opravdu nezachrání…


Základní asistenční služby jsou většinou poskytovány jako součást povinného ručení. Tyto služby jsou obecně podobné napříč různými pojišťovnami a zahrnují např. následující:


  • Odtah vozidla na nejbližší opravnu, pokud je vozidlo neopravitelné na místě.

  • Náhradní vozidlo po dobu opravy, pokud je to nezbytné a doba opravy nepřesáhne určitou dobu stanovenou pojišťovnou.

  • Asistence při výměně defektního kola.

  • Asistence při otevření vozidla v případě, že si řidič omylem zanechal klíče uvnitř.


Nicméně, limity, rozsah a výluky služeb se mohou lišit v závislosti na konkrétní pojišťovně. Je tedy vždy nutné prozkoumat přesný rozsah asistenčních služeb zrovna u námi vybrané pojišťovny. Tyto informace ovšem nedozvíme jinde, než v pojistných podmínkách pojišťovny. U základních asistečních služeb se často setkáme s omezením např. u odtahu vozidla. Zde bývá například stanovena maximální částka, kterou pojišťovna zaplatí - někdy i jen 2 000 Kč, což může být vzhledem ke skutečným nákladů zcela zanedbatelné. Nebo je zde omezení v podobě maximální vzdálenosti odtahu. Zároveň se mohou základní asistenční služby vztahovat jen na události vzniklé v souvislosti s nehodou, a ne při poruše vozidla.


Jak se mohou lišit limity pojištění odtahu základních a rozšířených asistenčních služeb napříč českými pojišťovnami naleznete v následující tabulce:


Základní asisteční služby se většinou vztahují jen na události vzniklé na území ČR. V případě, že byste je pak potřebovali využít při cestách do zahraničí, je nutné si je připojistit v rámci rozšířené asistence, nebo jako asistenční služby u cestovního pojištění.


Máte-li o asistenční služby zájem, je nutné si uvědomit, že jejich rozsah se může měnit i v průběhu trvání pojištění. Vzhledem ke zdražování cen náhradních dílů a služeb autoservisů totiž platí, že limity, které dříve mohly být dostatečné, již nyní nemusí odpovídat našim skutečným potřebám a očekávání. Jako všechny pojistné smlouvy se tedy i tu s připojištěním asistenčních služeb vyplatí pravidelně aktualizovat.


Máte ve svém pojištění sjednané asistenční služby? Víte, v jakých situacích vám mohou skutečně pomoci? Nebo jsou vaše očekávání a potřeby jiné, vyšší? Nabídka napříč pojišťovnami je skutečně pestrá a často bohužel i nepřehledná. Neváhejte se v otázkách týkajících se rozsahu asistenčních služeb obrátit na svého finančního poradce, či přímo pojišťovnu. Předejdete tak nepříjemným situacím při řešení případné pojistné události.


48 zobrazení0 komentářů

コメント


bottom of page